SPANIEN

#FOOD IN BENIDORM!

Hej piger. Jeg havde egentlig tænkt mig, at jeg ville lave separate indlæg omkring, hvad vi fik at spise i Benidorm, men vi var simpelthen inde på så mange lækre restauranter og caféer, at jeg tænkte, det kunne være praktisk at samle alle måltiderne i ét indlæg. Så her får I billeder og en kort beskrivelse af mine fem favorit restauranter i Benidorm, og så håber jeg, at I har god tid til at se en masse billeder af virkelig lækker mad fra min tur til Spanien.

Se alle indlæg fra Benidorm her.

Hi girls. I’d actually thought about making separate posts about what we got to eat in Benidorm, but we went so many amazing places that I thought it would be easier to put it all together in one post. So here you go! If you’re not hungry right now, I can almost guarantee that you’re going to be it. Hope you like it!

Check out all my posts from Benidorm here.

Vores første aften i Benidorm bød på rooftop dinner på den enormt smukke Belvedere rooftop restaurant, hvor vi nød vin og virkelig lækker middag til denne fantastiske udsigt over Benidorms natteliv. Det var den helt perfekte start på en meget vellykket pressetur til Spanien, som jeg bestemt ser tilbage på som en af de bedste aftenmåltider.

Our first night in Benidorm was spend with rooftop dinner at the beautiful Belvedere rooftop restaurant, where we enjoyed some wine and a delicious dinner with the amazing view over Benidorm’s nightlife. It was the perfect start to a very succesful press trip to Spain.

Da vi havde været ude på vores 4-timers hiking route i Sierra Helada, var vi virkelig sultne, da vi skulle ud at have frokost. Vi spiste på Barranco Playa, hvor vi fik salat og blæksprutte til forret og paella til hovedret. Barranco Playa ligger langs kystlinjen i Benidorm med udsigt over den hyggeligste promenade og stranden. Det er i øvrigt meget normalt at få serveret en salat som starter, og det var egentlig meget rart at få en let forret, inden selve måltidet kom på bordet.

When we’d been out hiking for 4 hours in Sierra Helada, we were so hungry and really looked forward for lunch. We ate lunch at Barranco Playa, where we had salad and fried calamari and paella for the main course. Barranco Playa is located along the shoreline in Benidorm with the view of the promenade and the beach. It’s quite normal to have salad as a starter in Spain, and it was really nice to have a light appetizer before the actual meal.

Imellem vores 4 km kajaktur til Benidorm Island og vores dykkerkursus (også på Benidorm Island), spiste vi frokost på Club Nautico på havnepromenaden. Vi fik serveret hele fisk med hoved og skind, noget jeg aldrig har prøvet før, og måske også var lidt skræmt af, men man kunne virkelig fornemme, at alt var friskfanget, og det hele var så gennemført og lækkert. Den mandlige håndmodel på alle billederne er i øvrigt søde Patrick fra Tyskland. Tjek lige hans kanal ud, piger!

Between our 4 km kayak trip to Benidorm Island and our diving course, we ate lunch at the Club Nautico on the harbor promenade. We were served a whole fish with the head and skin, something I’ve never tried before, and perhaps thought was a little creepy, but you could really taste how fresh it was, and it was so delicious. The male hand model on all the pictures is the the handsome German blogger, Patrick. You should really check out his blog!

Punto De Sal overraskede positivt, og det var nok et af de bedste måltider, vi fik på hele turen. Der blev bare ved med at komme så mange lækre små retter ind på bordet, og lige som vi troede, vi var færdige, kom der blot endnu en ret. Vi startede ud med friskbagt brød med hjemmelavet aioli, skaldyrssalat og tomatsalat med mozzarella, hvorefter vi fik serveret indbagt blæksprutte og blæksprutte med kartoffelmos. Herefter kom vores hovedret, hvor jeg havde bestilt fisk og grøntsager, og til slut fik vi serveret chokoladeis til dessert.

Punto de Sal was an extremly positive experience, and it was probably one of the best meals we had on the entire trip. They just kept coming with so many delicious small dishes on the table, and just when we thought we were finished, another dish came. We started out fish freshly baked bread with homemade aioli, seafood salad and tomato salad with mozzarella. After that we were served fried calamari and calamari with baked potatoes. Then came our main course; I’d ordered fish and vegetables, and finally we were served chocolate ice cream and strawberries for dessert.

Den sidste aften fik vi den mest overdådige middag i de smukkeste omgivelser på Villa Venecia Boutique Hotel, som er et 5-stjernet hotel placeret i de lækreste omgivelser, hvor vi havde den smukkeste udsigt over Benidorm lige ud til Middelhavet. Vi fik serveret 7-retters middag, men desværre fik jeg kun billeder af hovedretten, som var vildt lækker og mør oksekød.

The last evening we got the most sumptuous dinner in the most beautiful surroundings at Villa Venecia Boutique Hotel, which is a 5-star hotel located in the most chick environment where we had the beautiful view of Benidorm’s nightlife and the Mediterranean Sea. We were served a 7-course dinner, but unfortunately I only got pictures of the main course, which was such a delicious and tender beef.